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Gruppo OTB - Laboratorio della Maglieria

Via della Tecnica, 32, Noventa Vicentina (Vicenza)

Gruppo OTB - Sede di Staff International
Data/ora chiusura iscrizioni: venerdì 18 ottobre 2024 16:00:00

Moda Percorso

Craftsmanship, mastery and innovation intertwine in the Staff International Knitwear Laboratory. An example of Made in Italy craftsmanship, this company boasts highly specialized technical skills and cutting-edge machinery, a combination capable of giving life to luxury products of excellent quality.

Staff International, in fact, is the production and logistics ecosystem that transforms the ideas of the OTB Group's brands into fashion creations known throughout the world. With a history of Made in Italy excellence spanning almost 50 years, the company directly manages production and logistics for some of the brands in the OTB portfolio, including Maison Margiela, MM6 Maison Margiela, Marni, Jil Sander and Diesel collections of footwear, bags and small leather goods. Staff International also holds an exclusive worldwide licensing agreement with Dsquared2, taking care of all phases of product research and development, as well as the omnichannel distribution of the collections. In this place, through artisanal know-how, high-quality raw materials and cutting-edge technologies, creative genius becomes reality and allows the luxury products of the OTB Group's fashion houses to be created and brought to boutiques all over the world.

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GRUPPO OTB - Laboratorio della Maglieria

Via della Tecnica, 32, Noventa Vicentina (Vicenza)

Acronimo di ‘Only The Brave’, OTB è un gruppo internazionale di moda a cui fanno capo i marchi iconici e anticonvenzionali Diesel, Jil Sander, Maison Margiela, Marni e Viktor&Rolf. OTB controlla anche le aziende Staff International e Brave Kid e detiene una partecipazione del marchio americano Amiri. Il Gruppo fonda le proprie basi su un approccio digitale che mette al centro il consumatore, l’impegno concreto e a lungo termine per la creazione di un business sostenibile e dall’impronta tecnologica, e la forte attenzione al sociale attraverso la OTB Foundation, promuovendo i valori sostenuti dal Fondatore e Presidente Renzo Rosso. Nel 2023 OTB ha lanciato il progetto M.A.D.E. – Made in Italy, Made Perfectly, una docuserie volta a raccontare le affascinanti storie delle aziende partner di OTB che rappresentano l’eccellenza della filiera della moda italiana. Acronimo di Manualità, Artigianalità, Dedizione ed Eccellenza, la campagna ha omaggiato, attraverso una serie di video, le competenze uniche di coloro che, pur stando dietro le quinte, sono i veri artisti del Made in Italy.

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